TicSalut
Generalitat de Catalunya - Departament de Salut
Inici > Actualitat > Flash TicSalut

Flash TicSalut

Flash TicSalut

12 d'abril de 2016

#89

Tots els números Portada #89

"L'eConsulta potenciarà el model bidireccional de comunicació entre pacient i el professional de primària, de manera proactiva i segura”.

L’eina de consulta no presencial entre ciutadà i professional de la salut, l’eConsulta, està finalitzant la segona fase, que conclourà amb la darrera reunió a finals de mes, corresponent a Barcelona ciutat. Des de la celebració de la primera reunió estratègica pilot al juliol de l’any passat, que marcava l’inici de la fase pilot amb 11 centres de Barcelona amb eCAP (Estació Clínica d’Atenció Primària) de l’ICS, PAMEM i CAPSE, s’han realitzat reunions amb les diferents regions sanitàries.

  • Què han consultat els usuaris?

En l’enquesta realitzada en la primera fase pilot (entre desembre i gener), segons els professionals, les consultes s’han repartit entre diversos temes, tot i que la més freqüent ha estat sobre el problema de salut actiu. Mentre que per part dels ciutadans, el principal tema ha estat un problema de salut ja conegut pel professional. El 80% va declarar que és molt fàcil o fàcil l’ús.

Un total de 88 centres de l’ICS, PAMEM, CAPSE, CSM, BSA, Taulí, CSI, Consorci Sanitari Anoia, Althaia, Muralles Salut, Hospital de Puigcerdà, Salut Empordà, Hospital d’Olot s’hi ha implicat, tenint-hi activitat un total de 22 centres, més de 700 pacients i 133 metges. Una fase pilot que ha rebut una valoració de “molt útil o força útil” pel 70% dels professionals, xifres molt similars (71%) entre ciutadans, els quals el 96% la recomanarien a altres coneguts.

Al llarg del mes de juny està previst realitzar el desplegament a tots els centres eCAP de Catalunya (91% Atenció Primaria de Catalunya). Un pas més per potenciar el model d’atenció no presencial a l’AP, en un entorn segur i lligat a La Meva Salut.

Segons Òscar Solans, coordinador funcional de la Història Clínica Compartida (HC3), de la Fundació TicSalut, l’eConsulta és “una eina que pot donar suport als professionals, que permetrà l’accés a les visites no presencials a un perfil d’usuari concret”. De fet, el 88% dels professionals enquestats van considerar que l’eConsulta ajudaria ala gestió de l’agenda. En aquesta línia, Solans conclou: “Amb el seu desplegament es potenciarà el model bidireccional de comunicació entre pacient i el professional de primària, de manera proactiva i segura”.

Compartir