TicSalut
Generalitat de Catalunya - Departament de Salut
Inici > Actualitat > Flash TicSalut

Flash TicSalut

Flash TicSalut

12 de novembre del 2015

#84

Tots els números Portada #84

Entrevista

SSnet com a sistema centralitzat que permet la coordinació dels serveis socials i de salut dins el SSICT de Singapur

A finals del passat mes de setembre, una delegació del Ministeri de Desenvolupament Social i Família (MSF) de Singapur va visitar Europa per comprendre i intercanviar experiències i informació en el sector de serveis socials amb diferent governs. Durant la setmana del 17 al 24 de setembre, aprofitant la visita a Catalunya, vam tenir la oportunitat de contactar amb la Doctora Christina Gan, directora de la vesant social de l'IDA, l'equivalent a Singapur del Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació de la Generalitat de Catalunya (CTTI).

  • Com s'estan proporcionant serveis sanitaris i socials a Singapur? (Asseguradores públiques, proveïdors públics o privats?)

A Singapur, el Ministeri de Desenvolupament Social i Família (MSF) estableix la direcció política per a la prestació de Serveis Socials. Més de 400 proveïdors de serveis socials administren els programes a través de 5 subsectors principals: (1) Serveis d'Assistència Social, (2) Serveis a la Família, (3) Serveis a Infants i Joves , (4) Serveis a la gent gran, i (5) Serveis de Discapacitat per a clients. Alguns d'aquests proveïdors de serveis inclouen Organitzacions Voluntàries de Benestar (VWOs) i les Oficines d'Atenció Social (OAS). Els primers són organitzacions sense ànim de lucre, mentre que els segons són enviades per MSF.

  • Existeix algun sistema que permeti la coordinació dels serveis socials i de salut dins el SSICT (social service ICT) master plan?

En el marc del Pla Director SSICT, hi ha un sistema centralitzat (SSNet) que facilitarà la gestió integrada i coordinada per proporcionar una vista de 360 graus d'un client, el que requereix l'assistència i els serveis socials. Els intercanvis de dades es duen a terme per obtenir informació necessària/sol·licitada als organismes de salut.

  • Quines són les necessitats que han dut a Singapur a establir com a prioritari el desplegament de solucions IT per donar suport a la gestió de casos per a Salut i social?

​Diversos imperatius i la comprensió de quins són els desafiaments clau en l'entorn de Serveis Socials han impulsat la necessitat d'un enfocament més centralitzat i holístic.

El Sector de Servei Social és un sector divers, amb (i) Els clients que tenen una àmplia gamma de necessitats, i (ii) els proveïdors de serveis amb variat nivell de comprensió i adopció de les TIC;

Desig de col·laboracions més estretes entre el Govern i les Organitzacions Voluntàries de Benestar per prestar serveis de forma coordinada als clients.

El primer Pla Màster SSICT, dirigit conjuntament per MSF i l'AIF (Infocomm Development Authority de Singapur), llançat el 2012 pretén establir el full de ruta general de les TIC per al sector de serveis socials. El seu objectiu és proporcionar una prestació de serveis coordinada i integrada als clients a través de l'adopció de les TIC, i també per augmentar les capacitats de les TIC dels proveïdors de serveis socials amb l'ús de les eines TIC pertinents per a impulsar la productivitat.

  • Ens pot explicar els punts principals del la SSNet (Social service network)? Quins serveis oferirà als proveïdors dels serveis socials? Quins serveis oferirà als usuaris? Quines és l’impacte esperat una vegada es desplegui aquesta xarxa?

-​Amb SSNet, professionals de serveis socials podran tenir una vista de 360 ​​graus del client per coordinar millor la prestació d'assistència social i serveis a les persones i la família en les seves necessitats. Aquests es lliuraran a través de la gestió dels casos, la gestió de la remissió i les eines d'avaluació respectives.

-Els beneficiaris rebran una assistència més eficaç i oportuna, ja que no cal repetir informació o tornar a presentar documents en cada punt de contacte de prestació de serveis. Assegurar que la informació és compartida en funció de les necessitats i s'utilitza de manera responsable, és clau.

-Professionals dels serveis socials estaran equipats amb l'aplicació mòbil SSNet en iPad / dispositius Android per capturar directament en SSNet durant les visites domiciliàries.

-Amb la gran quantitat d'informació en SSNet, el Govern serà capaç d'obtenir informació a través de l'analítica per anticipar les noves tendències socials per a la formulació de polítiques.

-Amb una població que envelleix i la creixent necessitat de major diversitat de serveis socials a Singapur, el Pla Director SSICT ens posarà en una posició de força per manejar el creixent nombre i complexitat dels casos.

  • Quines són les principals barreres que esperen trobar-se en la implementació dels sistemes IT per donar suport a la provisió dels serveis?

1. Diferents processos de negoci a través de sistemes existents: Amb una àmplia gamma de parts interessades dels governs i els proveïdors de serveis, hi ha la necessitat d'harmonitzar els processos de negoci. Es van dur a terme diversos estudis i anàlisis en profunditat per trobar un flux comú per als processos de negoci.

2. La variació de nivell d'adopció de les TIC pels Proveïdors de Serveis: Un paquet TIC tancat va ser desenvolupat en resposta a les preocupacions sobre els diferents nivells d'adopció de les TIC entre els proveïdors de serveis. Amb això, els proveïdors de serveis poden subscriure als serveis en paquet que inclourà (i) Dispositius, (ii) de programari de productivitat d'oficina, (iii) ET helpdesk, (iv) serveis de connectivitat i tots els serveis de suport necessaris per ajudar a que utilitzin SSNet d'una manera segura.

3. Gestió del canvi: En les etapes inicials, les preocupacions de l'agència que van plantejar-se, van ser atesos ràpidament. Per assegurar l'alineació de lideratge, es van dur a terme diàlegs d'alta direcció i gestió de visites del journey. SSNet Account Managers van ser designats per treballar amb els patrocinadors (és a dir, Gerent General / directors executius) i agents de canvi (és a dir, Personal Superior) per promoure el canvi i la unitat dins de les organitzacions. Els Patrocinadors van centrar-se en la defensa dels objectius de SSNet mentre que els agents de canvi van treballar amb els patrocinadors per reduir les barreres i minimitzar l'impacte de la 'rumorologia' i facilitar el canvi a nivell organitzacional.

 

  • Quina solució implementada a Catalunya ha trobat més interessant i amb un millor potencial per transferir-ho a Singapur?

    La iniciativa conjunta entre el Departament de Salut i el Departament de Benestar Social de la Generalitat de Catalunya per al desenvolupament del Projecte d'Atenció Integral ens ha proporcionat informació clau per explorar la forma sota la qual Salut i Serveis Socials poden integrar-se en el futur.

Compartir