TicSalut
Generalitat de Catalunya - Departament de Salut
Inici > Observatori > Experiències en TIC i Salut

Experiències en TIC i salut

← Tornar a llistat d'experiències

Teleconsultes

Estat actual: En funcionament
Inici: maig 2013

Centre promotor: Consorci Sanitari del Garraf
Persona de contacte: Catalina Serra (ELIMINAR)

Descripció

A partir d'una plataforma tenim un aplicatiu que integra eCAP i el nostre HIS del hospital. Des de Atenció Primària accedeixen a traves del propi eCAP, hi ha un botó i fan la solicitud com una mena de mail. L'especialista ho reb a la seva sessio de HIS i fa la resposta. Es poden adjuntar imatges de manera manual, és el cas de les fotografies o bé arrossegar arxius del propi eCAP.

Objectius

Augmentar la resolució a primers nivells del territori. Reduir el temps d'espera per les primeres visites de les especialitats que participen en el projecte. Dermatologia, oftalmologia, traumatologia, geriatria, cardiologia, reumatologia, endocrinologia. Reduir la llista d'espera per a patologies que es poden resoldre des de l'Atenció Primària sense necessitat de proves i amb seguretat. Evitar trasllats innecessaris de pacients ancians, estalvi costos transport ambulàncies.

Tipus de projecteTipus d'intervencióLínia Pla de SalutEdat de la població
Telemedicina
Organitzativa/Processos
Integració/digitalització informació
Atenció Especialitzada
Atenció Integral
Atenció Sociosanitària
Un sistema integrat més resolutiuTots
Tipus de Finançament
Propi

Resultat

1051 teleconsultes amb un temps mig de resposta de 4 dies (el compromís va ser de 8)

indicador de resolucio:

· telederma un 58% resolt virtualment i estalvia visita presencial

· teleoftalmo en un 52%

· i en el cas de COT puja a un 56% que s'estalvia la visita i es resol online.

taxa de primeres front teleconsultes:

· Teledermato 4,3%

· teleoftalmo 3,2%

· teletrauma 3,3%

les dades es poden calcular per ABS i per poblacio assignada de cada ABS d'aquesta manera també ajudaria a gestionar-se una possible agenda especifica per cada ABS.