TicSalut
Generalitat de Catalunya - Departament de Salut
Inici > Observatori > Experiències en TIC i Salut

Experiències en TIC i salut

← Tornar a llistat d'experiències

Atenció continuada en un CAP

Estat actual: Pilotant-se

Centre promotor: CAP Llançà

Descripció

Amb la posta en marxa del AC Alt Empordà, es reordena el CAP Llançà centralitzat en un únic punt l'AC. El consultori local de Portbou deixa de prestar l'AC de localització i passa a donar atenció d'infermeria des de les 8 a les 20h. De 15h a 20h gestiona consultes mitjançant un sistema de telemedicina.

Objectius

L’atenció als pacients és a través d’una plataforma d’internet, amb videoconferències. Amb una primera consulta des del consultori de Portbou es fan les consultes al CAP Llançà, que respon els dubtes o els deriva cap a consulta al CAP o l’Hospital.

Tipus de projecteTipus d'intervencióEspecialitatEdat de la població
TelemedicinaAtenció PrimàriaMedicina Familiar i ComunitàriaTots

Centres participants: CAP Llançà, Consultori Portbou

Resultat

En aquest període han estat tractats 206 visites, de les quals 16% van ser derivades a l'hospital i un 6% al CAP de Llançà. Un 78% van ser resoltes totalment pel nou model de telemedicina.