TicSalut
Generalitat de Catalunya - Departament de Salut
Inici > Observatori > Experiències en TIC i Salut

Experiències en TIC i salut

← Tornar a llistat d'experiències

Playmancer: A serious gaming 3D environment

Estat actual: En funcionament
Inici: Juny 2011

Centre promotor: Hospital Universitari de Bellvitge
Persona de contacte: Susana Jimenez (ELIMINAR)

Descripció

Amb aquest projecte es pretén dissenyar i crear un videojoc seriós dirigit a pacients amb trastorns mentals (joc patològic i trastorns alimentaris) que ens permeti millorar el maneig d'emocions negatives, la tolerància a l'avorriment i a la frustració, la capacitat de planificació, els estils d'afrontament davant l'estrès (auto observació i autocontrol emocional, demora de la resposta, relaxació, pensament alternatiu i presa de decisions).

Es tracta d'un videojoc que es desenvolupa en un escenari d'unes illes, de les que l'avatar ha de sortir. En aquest serious game, les reaccions fisiològiques (recollides a través de 5 bio sensors) i emocionals del subjecte (registrades a través de l'expressió facial i del llenguatge) interactuen i modifiquen el desenvolupament del joc.

El projecte Playmancer es desenvolupa dintre del programa FP7 de la Comissió Europea i CIBER (iniciativa del Instituto Carlos III).

Objectius

Implementar un marc i una plataforma de jocs seriosos existents mitjançant l'augment dels motors de jocs 3D.

  • Per construir un entorn de jocs d'última generació, principalment augmentar l'experiència de joc amb l'innovadora manera de les TIC per la interacció entre el jugador i el joc
  • Per desenvolupar els principis de Jocs universalment accessibles per aplicació en 3D, seguint un disseny de amb l'objectiu final de tenir un joc amb diferents nivells de dificultat/ amb jugadors amb diferents capacitats
  • Per avaluar la proposta de marc i la infraestructura de joc per desenvolupar i provar una sèrie de mòduls que s'apliquen a dos àmbits d'aplicació: la rehabilitació física i suport terapèutic i programes d'estil de vida de gestió de la conducta addictiva i trastorns.
Tipus de projecteEdat de la població
TelemedicinaJoves
Adults
Tipus de Finançament
Europeu

Centres participants: Hospital Universitari de Bellvitge

Resultat

Els primers resultats indiquen que Playmancer mostra alts nivells d'usabilitat (85,7%).

El videojoc registra i reconeix adequadament determinades emocions i les reaccions fisiològiques que les acompanyen, tant en pacients com en controls.

Els primers assajos amb Playmancer indiquen resultats positius en la identificació i regulació de les emocions negatives.