TicSalut
Generalitat de Catalunya - Departament de Salut
Inici > Observatori > Experiències en TIC i Salut

Experiències en TIC i salut

← Tornar a llistat d'experiències

Canal Pacient

Estat actual: En funcionament
Inici: 15/9/2012

Centre promotor: ABS Vic 2 Sud
Persona de contacte: Jose Antonio Carvajal Pascual (ELIMINAR)

Descripció

Portal de internet que estableix comunicació en la nostra base de dades, que realitza els intercanvis de informació de forma segura i que permet als usuaris fer consultes des de casa.

És una pàgina web amb l’objectiu que les persones usuàries d’aquest centre mèdic es puguin estalviar desplaçaments i cues per tramitar, consultar o rebre informes, receptes electròniques o resultats d’anàlisis, entre d’altres. L'usuari pot tenir contacte amb el seu metge de capçalera sense sortir de casa i de moment, els serveis més utilitzats són demanar hora per a les visites o els informes de baixes laborals llargues.

Canal Pacient permet imprimir la recepta electrònica, demanar que un professional truqui a casa o sol·licitar un informe de baixa laboral de llarga durada. A més, també dóna la possibilitat de consultar algunes dades clíniques de l’historial, visualitzar els carnets de vacuna o demanar cita amb el metge i generar recordatoris. D’altra banda, la plataforma també permet enviar consultes lleus al professional.

Aquesta activitat queda registrada com una activitat professional més a la consulta. La plataforma ha estat finançada i desenvolupada per l’empresa dedicada a serveis tecnològics i consultoria Stacks.

Objectius

  • Facilitar un accés segur, a l'usuari a les seves dades clíniques contingudes en la Història informàtica del centre (antecedents, condiconants i problemes, vacunes, tractaments, episodis)
  • Facilitar la burocracia de la gestió de les baixes i dels parts de confirmació (impressió a domicili)
  • Facilitar la impressió a domicili de la recepta electrònica
  • Un marc de comunicació segur entre el pacient i els seus professionals de referència
  • Un marc de comunicació segur perquè l'usuari pogui aportar informació adicional a la seva HCAP (per exemple analítiques de revisions laborals) previ vist i plau del seu professinal de refrència i informació del seu estat de salut
Tipus de projecteTipus d'intervencióLínia Pla de SalutEdat de la població
Web 2.0Atenció PrimàriaMajor enfocament cap als pacients i a les famílies
Informació compartida, transparència i avaluació
Gent gran
Joves
Pressupost global
Propi

Resultat

Des de gener de 2013 s'han inscrit tots els 25 professionals del centre que tenen pacients assignats i 1020 pacients (4,1% dels assignats), dels quals 710 (70% ) la han utilitzat.

Les 16.039 gestions realitzades (promig de 28 accessos/dia i 1,7 gestions/accés) pels usuaris han estat majoritàriament per temes burocràtics (60%) com impressió de full de de medicació (20%), programar una visita al centre (9,3%), sol·licitar i imprimir tràmits d'incapacitat laboral (16%), imprimir analítiques (5%), però també per comunicar-se amb el professional (18%) amb correus electrònics (17%) i avisos de trucada (1%) i un 22% d'informació, amb consultes a la història clínica (14%) i de seguiment de salut (7%)